Handelsbetingelser

Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Jeg har modtaget en forkert vare, hvad gør jeg? Såfremt vi skulle være kommet til at sende en forkert vare, beder vi dig om at kontakte os pr. mail eller telefon på nummer 86 86 94 86. Vi vil så fremsende den rigtige vare så snart det er muligt. Såfremt vi ønsker den forkerte vare retur, vil vi fremsende en frankeret returkuvert sammen med den rigtige vare.

Jeg vil reklamere over varen, hvad gør jeg? Glowhair.dk yder reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Glowhair.dk indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder Glowhair.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

 

Klageadgang.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Glowhair på mail@glowhair.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

Reklamation og varereturnering sker til enkeltmandsvirksomheden:

Glow Hair
Buskelundskoven 69,
8600 Silkeborg
Tlf.: 86 86 94 86
Cvr. nr. 20029390
Email: mail@glowhair.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og ikke til en pakkeshop.

Fortrydelses-/ returret:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@glowhair.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og ikke til en pakkeshop.  Adressen er: Glow Hair, Buskelundskoven 69, 8600 Silkeborg

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os til adressen Glow Hair, Buskelundskoven 69, 8600 Silkeborg (IKKE TIL EN PAKKEBOKS).

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Undlader du at afhente pakke i en Pakkeshop, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostningerne.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  

 
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

(Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering'''.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og ikke en pakkeshop.

Glow Hair, Buskelundskoven 69, 8600 Silkeborg

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.  

 

Forsendelse:

Ønsker du at din forsendelse skal stilles uden at den modtages personligt, bør der laves en modtager Flex aftale med Post Danmark, Glowhair kan med henblik på produkternes temperatur og omgivelser ikke være ansvarlig for opbevaring på modtageradressen når produktet er leveret med modtagerflex. Ønskes der en særaftale skal kundeservice kontaktes og denne aftale skal tilknyttes hver enkelt ordre. Alle pakker der bærer præg af skader eller fejl bedes returneres med post danmark.

 

Fragt 

Forsendelse af varerne kan ske med Postnord, Gls eller Dao.

Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til anden pakkeshop pga. pladsproblemer.

Ved køb under kr. 499,- er fragtpriserne kr. 49,- (uden omdeling, det vil sige at pakken leveres i nærmeste pakkeboks) og kr. 59,- (med omdeling)

Fragfrit uden omdeling ved køb fra kr. 499,- (med Dao til nærmeste pakkeshop)

Ovenstående priser gælder levering i Danmark. Leveringstiden vil være 2-4 hverdage.

Du har også mulighed for selv at hente varene hos Glow Hair, Buskelundskoven 69, 8600 Silkeborg. Du bedes da ringe på telefonnummer 86 86 94 86, så vi kan aftale nærmere.

 

Betaling:

Glowhair.dk modtager betaling med Dankort, mobilepay og mastercard. Betalinger foretaget med kreditkort vil først blive gennemført, når varen afsendes. Glowhair.dk krypterer alle dine kortoplysninger. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Der tages ikke gebyr ved betaling på Glowhair.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Glowhair.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne på dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Priser

Alle priser er inklusive moms og uden yderligere gebyr. 
Glowhair.dk sælger kun til private slutbrugere, dvs. vi forbeholder os ret til at annullerer ordre der formodes at være til videresalg. Glowhair.dk er officiel forhandler af alle mærker der sælges og dermed også underlagt de salgsbetingelser Glowhair har med de respektive mærker.

Reklamationsret

Glowhair.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Glowhair.dk indenfor rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller, efter aftale, evt. kreditering  eller afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation. I forbindelse med reklamationssager afholder Glowhair.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 
Ved fejl, mangler eller udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til: Glowhair.dk Buskelundskoven 69, 8600 Silkeborg, Tlf.: 86 86 94 86, Cvr. nr. 20029390, Email: mail@glowhair.dk.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Bestilling

Er det muligt at tilføje en ekstra vare til en ordre, som jeg lige har afgivet?
Nej, det kan du desværre ikke. Vi har ikke mulighed for at trække flere penge på dit kort end du har givet os lov til. Hvis du kontakter os hurtigt efter, du har afgivet din bestilling, kan vi evt. nå at annullere din ordre, hvorefter du kan lave en ny ordre med den ekstra vare.

Hvordan bestiller jeg mine varer?
Sådan handler du hos Glowhair.dk– trin for trin
Har du yderligere spørgsmål, inden du handler, er du altid velkommen til at kontakte os.

Du vælger dine varer og får hver enkelt vare i indkøbskurven ved at klikke på “Læg i kurv”. Du kan få flere varer i kurven ad gangen ved at ændre antalt i feltet “Antal enheder”. Hvis produktet er udsolgt vil der i stedet for “Køb nu” stå “Udsolgt”, og det er ikke muligt at flytte produktet til indkøbskurven.

  • Når du ved et produkt klikker på knappen “Læg i kurv”, vises indkøbskurven automatisk, så du hele tiden har styr på, hvad du har købt samt det samlede beløb. Du kan endvidere altid komme til indkøbskurven ved at klikke på indkøbskurvs-ikonet eller teksten ”Indkøbskurv”, som du finder øverst i højre side.
  • Når du har din samlede ordre klikker du “Til kassen”
  • Er du en ny kunde, kan du vælge at registrere dig som bruger. Som ny kunde skal du indtaste dine forsendelsesinformationer.
  • Endelig har du mulighed for at fortsætte dit køb uden at registrere dig som kunde. 
  • På næste side skal du indtaste dine adresseoplysninger, med mindre du allerede er logget ind. De felter, der er markeret med en rød stjerne, skal udfyldes. Har du valgt at lade dig registrere som kunde, du kan ydermere angive et kodeord efter eget valg.
  • Levering foregår med Post Danmark eller fragtfirma, eller du kan selv afhente dine køb hos: Glow Hair Buskelundskoven 69, 8600 Silkeborg. Du kan angive en anden leveringsadresse, såfremt denne er forskellig fra betalingsadressen.
  • Under betaling skal du vælge, hvordan du ønsker at betale.
  • På ordreoversigten kan du endnu en gang gennemgå din ordre. Husk at tjekke, at du har bestilt de rigtige varer, og at din adresse (og din e-mailadresse) er korrekt. DU KAN HELT FREM TIL DETTE STADIE ÆNDRE I DIN ORDRE. Din ordre gennemføres først, når du har klikket på “Godkend ordre / Betal online”!
  • På siden for kortbetaling skal du indtaste kortets nummer, kontrolcifre og udløbsdato. Kortnummer og udløbsdato findes på forsiden af kortet, mens de tre kontrolcifre findes på bagsiden. Hele transaktionen foregår på en krypteret linie direkte mellem dig og PBS, dine kortinformationer overføres ikke til os.
  • På sidste side kan du se at bestillingen er gennemført. Vi sender dig også en ordrebekræftelse pr. email.

 

Alle priser er inklusive moms og uden yderligere gebyr. 

Har du yderligere spørgsmål, inden du handler, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon: 86 86 94 86 eller på mail: glowhair@.dk

 

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Post Nord  og Gls har brug for personoplysninger, så de kan levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Glow Hair v/Eva Pedersen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på glowhair.dk er Glow Hair v/Eva Pedersen. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: glowhair@.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Glow Hair

Adresse

Postnr. og by

Fax: xxxx xxxx

E-mail: xxx@xxx.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: __________________________________

 

Forbrugerens adresse:  _________________________

 

Forbrugerens underskrift: ____________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11/02/2020